Lucia van Vugt - Mezzosopraan

Lucia begon met zingen in het kinderkoor van Maria van der Slikke op de muziekschool te Amersfoort. Later ging zij naar het jeugdkoor en vervolgens naar de Nederlandse Cantorij o.l.v. Maarten Kooij in Soest waar zij tot haar 18e jaar in het koor heeft gezongen en veelvuldig solo’s vertolkte. Ook zong zij een aantal jaren mee in de Domcantorij te Utrecht, waar Maarten Kooij cantor was.
Eind jaren negentig heeft zij de draad weer opgepakt en is zij eerst weer gaan zingen bij Maarten Kooij in een serie maandelijkse concerten.  Vanaf  2001 tot 2018 zong zij bij Cappella Breda o.l.v. Daan Manneke. Van 2016 tot 2020 zong zij bij Dutch Baroque Vocal Consort o.l.v. Gerard de Wit. Verder verleent zij haar medewerking in talloze ensembles, koor- en soloprojecten.
Zanglessen volgde ze bij Ingrid Kappelle, Xenia Meijer, Jan Heije en Marjon Strijk. Tevens volgde zij een masterclass bij Johannette Zomer.
Website: luciavanvugt.weebly.com

Geert Koskamp - Alt

Sinds 2016 legt Geert zich toe op het zingen als countertenor en zingt hij altpartijen. Zo heeft hij bij Dutch Baroque Vocal Consort en Berliner Singakademie gezongen en zingt hij bij Slotkoor, Camerata Oude Kerk en Chordiality.
Zijn voorkeur gaat uit naar oude muziek, hedendaagse muziek en opera. Als solist heeft hij delen uit het Stabat Mater van Pergolesi, the Messiah van Handel, verschillende rollen in Purcell’s Dido and Aeneas en Tobias in Sweeney Todd voor zijn rekening genomen.
Hij volgt lessen bij Jan Willem Westerhuis en Coen Honig en volgde masterclasses bij ondermeer Sarah Walker, Marco Beasley, Evelyn Tubb en Francis van Broekhuizen. Daarvoor heeft hij jarenlang als tenor in verschillende gezelschappen en als solist gezongen in Nederland, Engeland en Duitsland. Zo zong hij de tenorpartij in Stainer’s Crucifiction, de evangelistenpartij in Handel’s Brockes Passion en Tamino in Mozart’s Zauberflöte.
Zijn muzikale opvoeding begon als organist en klarinettist.

Dick Valk - Tenor

Dick Valk zingt sinds zijn 23e jaar en is altijd actief geweest in diverse koren en (kleine) ensembles. Hij volgde lessen bij o.a. Rebecca Stewart op het Tilburgs Conservatorium. Bij de afdeling ensemblezang en oude muziek leerde hij zingen uit authentieke koorboeken met originele handschriften. Volgde masterclasses bij o.a. Rita Dams en leden van “the Hilliard ensemble” in Cambridge.
Dick zong gedurende 10 jaar in “Hortus Musicus” een renaissance vocaal ensemble o.l.v. Reinier Wakelkamp. Gedurende zijn activiteiten in dit ensemble werden een aantal opnames gemaakt voor radio 4. Hij concerteerde als koorzanger bij het Nederlands Bach ensemble o.l.v. Krijn Koetsveld. Tevens was hij een aantal jaren actief bij de Stichting Ars Musica in diverse koren. Treedt af en toe op als solist in cantateprojecten en zingt graag samen met b.v. een solo instrument als luit, lier, blokfluit of kistorgel.
Zijn voorliefde gaat uit naar vocale ensemblemuziek uit de Renaissance en de vroege Barok periode. Deze voorliefde was ook aanleiding tot de oprichting van ensemble “Piacevole”. Dankzij de enthousiaste samenwerking met Gerben de Jong en Gerben Budding werd dit realiteit, met een debuutconcert op 26 januari 2018 in Woerden met werken van Schein, Schütz en Scheidemann.

Noël Casteleyn - Bas

Noël Casteleyn begon op zijn vijfde jaar als zanger in het jongenskoor van de Zeeuwse Koorschool in Goes onder leiding van Evert Heijblok. Na deze geweldige leerschool liet Noël op zijn 15e ‘het jongensregister achter zich’ en ontwikkelde zijn stem als bas bariton. Sindsdien maakt hij deel uit van diverse kleine ensembles op het gebied van kamer- of oude muziek. Momenteel is Jan Heije zijn zangcoach.
Met grote regelmaat wordt Noël uitgenodigd bij diverse koren en andere concert-gelegenheden. Noël mag onder meer terugkijken op: de Christusrol in Mattheus- en Johannes en Lukas Passion, (J.S. Bach), Mattheus Passion (J.G. Kühnhausen en J.V. Meder) en The Crucifixion (Stainer), op ariapartijen in cantates van o.a.: J.S. Bach, D. Buxtehude en H. Schütz en op het oratorium waaronder: Die Sieben Worte Jesu am Kreuz (C. Franck), Die Seligpreisungen (F. Liszt), Oratorio de Noël (C. Saint- Saëns), Requiem (G. Fauré), Ein deutsches Requiem (J. Brahms) en Requiem (W.A. Mozart).

Ben Bults - Gamba

Ben Bults woont in Den Haag en volgt daar al vele jaren lessen bij de gambiste Paulina van Laarhoven.
Hij werkt regelmatig mee aan uitvoeringen op het gebied van oude muziek. Meestal in samenwerking met koren zoals het Haags Renaissance koor, het oude muziekkoor Messa di Voce in Delft en het projectkoor Musica Cambiata.
Sinds het najaar van 2018 maakt hij deel uit van Stella Musica.

Arie de Bruijn - Klavecimbel

Arie de Bruijn volgde orgellessen bij o.a. Cor Visser, Lambert van Eekelen, Ton Kos en Cor Ardesch.
In 1977 behaalde hij het diploma “Kerkelijk Orgelspel” bij de Gereformeerde Organistenvereniging en in 1981 het “Diploma Kerkmuziek” bij de Commissie voor de Kerkmuziek van de Hervormde Kerk.
Hij is inmiddels 50 jaar organist, waarvan de laatste 33 jaar organist van de Gereformeerde Kerk “De Morgenster” in Papendrecht.
Tevens is Arie de Bruijn vaste begeleider van Vocaal Ensemble Cantica uit Almkerk.
Hij treedt op als organist en klavecinist, is dirigent van vocaal ensemble “Chantez” en voorzitter van de Stichting Zaterdagmiddagconcerten te Papendrecht, waarvoor hij in 2004 een Koninklijke onderscheiding ontving.

Lucia van Vugt - Mezzosopraan

Lucia begon met zingen in het kinderkoor van Maria van der Slikke op de muziekschool te Amersfoort. Later ging zij naar het jeugdkoor en vervolgens naar de Nederlandse Cantorij o.l.v. Maarten Kooij in Soest waar zij tot haar 18e jaar in het koor heeft gezongen en veelvuldig solo’s vertolkte. Ook zong zij een aantal jaren mee in de Domcantorij te Utrecht, waar Maarten Kooij cantor was.
Eind jaren negentig heeft zij de draad weer opgepakt en is zij eerst weer gaan zingen bij Maarten Kooij in een serie maandelijkse concerten.  Vanaf  2001 tot 2018 zong zij bij Cappella Breda o.l.v. Daan Manneke. Sinds 2016 zingt zij bij Dutch Baroque Vocal Consort o.l.v. Gerard de Wit. Verder verleent zij haar medewerking in talloze ensembles, koor- en soloprojecten.
Zanglessen volgde ze bij Ingrid Kappelle, Xenia Meijer, Jan Heije en Marjon Strijk. Tevens volgde zij een masterclass bij Johannette Zomer.
Website: luciavanvugt.weebly.com

Geert Koskamp - Alt

Sinds 2016 legt Geert zich toe op het zingen als countertenor en zingt hij altpartijen. Zo heeft hij bij Dutch Baroque Vocal Consort en Berliner Singakademie gezongen en zingt hij bij Slotkoor, Camerata Oude Kerk en Chordiality.
Zijn voorkeur gaat uit naar oude muziek, hedendaagse muziek en opera. Als solist heeft hij delen uit het Stabat Mater van Pergolesi, the Messiah van Handel, verschillende rollen in Purcell’s Dido and Aeneas en Tobias in Sweeney Todd voor zijn rekening genomen.
Hij volgt lessen bij Jan Willem Westerhuis en Coen Honig en volgde masterclasses bij ondermeer Sarah Walker, Marco Beasley, Evelyn Tubb en Francis van Broekhuizen. Daarvoor heeft hij jarenlang als tenor in verschillende gezelschappen en als solist gezongen in Nederland, Engeland en Duitsland. Zo zong hij de tenorpartij in Stainer’s Crucifiction, de evangelistenpartij in Handel’s Brockes Passion en Tamino in Mozart’s Zauberflöte.
Zijn muzikale opvoeding begon als organist en klarinettist.

Dick Valk - Tenor
Dick Valk zingt sinds zijn 23e jaar en is altijd actief geweest in diverse koren en (kleine) ensembles. Hij volgde lessen bij o.a. Rebecca Stewart op het Tilburgs Conservatorium. Bij de afdeling ensemblezang en oude muziek leerde hij zingen uit authentieke koorboeken met originele handschriften. Volgde masterclasses bij o.a. Rita Dams en leden van “the Hilliard ensemble” in Cambridge.
Dick zong gedurende 10 jaar in “Hortus Musicus” een renaissance vocaal ensemble o.l.v. Reinier Wakelkamp. Gedurende zijn activiteiten in dit ensemble werden een aantal opnames gemaakt voor radio 4. Hij concerteerde als koorzanger bij het Nederlands Bach ensemble o.l.v. Krijn Koetsveld. Tevens was hij een aantal jaren actief bij de Stichting Ars Musica in diverse koren. Treedt af en toe op als solist in cantateprojecten en zingt graag samen met b.v. een solo instrument als luit, lier, blokfluit of kistorgel.
Zijn voorliefde gaat uit naar vocale ensemblemuziek uit de Renaissance en de vroege Barok periode. Deze voorliefde was ook aanleiding tot de oprichting van ensemble “Piacevole”. Dankzij de enthousiaste samenwerking met Gerben de Jong en Gerben Budding werd dit realiteit, met een debuutconcert op 26 januari 2018 in Woerden met werken van Schein, Schütz en Scheidemann.